6 dôvodov opustenia košíka. Dochádza k nim aj u vás?
Na zvýšenie obratu nie je vždy potrebné investovať do marketingu. Často sa stačí zamerať na týchto 6 problémov, ktoré ničia aj vaše obraty. Nepatrná zmena rýchlosti stránky spôsobila významný rozdiel v počte objednávok.
Najčastejšie dôvody odchodu
Podľa VWO eCommerce Survey existovalo niekoľko základných dôvodov, prečo užívatelia opustili nákupné košíky. Rozdelené boli nasledovne:
- neočakávané náklady na dopravu 28 %,
- zložité vytvorenie nového účtu 23 %,
- iba si robili prehľad 16 %,
- pochybnosti z bezpečnosti platby 13 %.
- náročný proces ukončenia nákupu 12 %,
- nenájdený zľavový kupón 8 %.
Zdroj: VWO eCommerce Survey 2014
Dvojnásobne viac objednávok na rýchlejšej variante
Spoločnosť Radware urobila prípadovú štúdiu, ktorá porovnávala vplyv rýchlosti stránky na mieru opustenia košíka. Na základe tejto štúdie bol jasne preukázaný vplyv rýchlosti na mieru odchodov. Pri pokuse boli použité tri verzie stránok:
- základná verzia - stránka, ktorá sa načítavala pod päť sekúnd,
- verzia 1 - 2-sekundové spomalenie načítavania prvej stránky pri transakcií,
- verzia 2 - 2-sekundové spomalenie načítavania tretej stránky pri transakcií.
Výsledky ukázali, že 87-percentnú mieru odchodov malo na svedomí spomalenie prvej stránky pri transakcií o 2 sekundy.
- Základná verzia - 67% miera opustenia nákupného košíka,
- verzia 1 - 87% miera opustenia nákupného košíka,
- verzia 2 - 80% miera opustenia nákupného košíka.
Zdroj: Radware blog
Miera konverzií zariadení
Miera konverzií sa líši aj od druhu zariadenia, ktoré užívateľ využíva na prístup ku stránke. Najnižšiu mieru konverzie majú užívatelia na mobilných telefónoch. Tento fakt pri niektorých klientoch, ktorým spravujeme reklamy vo vyhľadávačoch, mal za následok ich zefektívnenie.
Zdroj: Monetate
Priemerná miera odchodov je 68,53%
Baymard Institute na základe 31 prípadových štúdií zverejnil prehľad miery odchodov z nákupného košíka. V prehľade nájdete napríklad Listrak, Fireclick, Vibetrace. Zdroj: Baymard Institute