Ako merať konverzie v adwords
Čo je adwords konverzia?
Je to, čo chcete dosiahnuť použitím google reklám, ako napríklad:
- objednanie vašej služby alebo produktu,
- registrácia na stránke,
- vyplnenie kontaktného formulára,
- prihlásenie sa na odber noviniek,
- stiahnutie aplikácie,
- telefonát do firmy.
Postup nastavenia konverzií
Vo vašom adwords účte kliknite na Nástroje -> Konverzie. Otvorí sa vám stránka, kde kliknete na červené tlačítko "+ KONVERZIE".
Typ konverzie:
- Web - najčastejšia voľba. Použijete ju, ak idete merať nákupy v e-shope, registráciu ...
- Aplikácia - pomáha merať výsledky stiahnutia pre iPhone alebo Android.
- Telefonické - umožňuje merať konverzie z uskutočnených telefonátov, či už z reklamy alebo vášho webu.
- Import - získate možnosť pridávať do adwords konverzie, ktoré sa uskutočnili mimo vášho webu.
Zvyčajne vám bude postačovať voľba web. Ak budete chcieť merať konverzie telefónnych hovorov, zvážte pozitíva a negatíva. U tohto typu meraní vám google bude v reklamách, po nastavení môže aj na vašom webe, zobrazovať google telefónne číslo. Po zavolaní na toto číslo je zákazník presmerovaný k vám. Takto budete vedieť, cez ktoré kľúčové slovo vám zákazník volal. Každé číslo je trochu iné a časovo obmedzené. Ak si ho zákazník uloží, za niekoľko dní už k presmerovaniu nemusí dôjsť.
Nastavenie konverznej akcie
- Názov - pomôže vám odlíšiť viaceré konverzné akcie vo výpise.
- Hodnota - ak máte e-shop, vyberte rôznu hodnotu, ktorá bude nastavená podľa ceny objednávky. Ak predávate iba jeden produkt, môžete nastaviť rovnakú hodnotu alebo žiadnu.
- Počet - použite "Jedna", ak je to akcia, pri ktorej je jedno, či bola vykonaná raz alebo 5x, napríklad prihlásenie do mailing listu. "Každá" je vhodná pri objednávkach, kde chcete mať prehľad o každej objednávke.
- Dĺžky sledovania konverzií - je maximálny čas, za ktorý bude konverzia zarátaná od kliknutia na reklamu až po vykonanie akcie. Zvyčajne stačí ponechať 30 dní.
- Kategória - je iba pre vašu orientáciu, ak by ste používali viacero meraní konverzií.
- Zahrnutie v stĺpci Konverzie - Ak používate automatické optimalizovanie konverzií a zvolíte áno, táto voľba bude použitá pre optimalizáciu.
- Atribučný model - je rozsiahla téma. Zvyčajne vyhovuje ponechať prednastavenú hodnotu.
Keď ste všetko nastavili, stlačte "Uložiť a pokračovať". Presmeruje vás na poslednú stránku, kde nájdete merací kód.
Inštalácia na web
V poslednom kroku na stránke "Kontrola a inštalácia". Tento kód sa zvyčajne dáva na stránku s poďakovaním. Ak takú stránku nemáte, môžete v pokročilých nastaveniach zvoliť "kliknutie", kde pridáte značku do tlačítka nákupu alebo inej akcie.
Dynamické dosadenie hodnôt konverzie
Ak chcete dynamicky dosadzovať hodnoty objednávky, dosiahnete to cez nastavenie premennej google_conversion_value. Do danej hodnoty doplníte cenu objednávky a do premennej google_conversion_currency kód meny, napr. pre $ USD, € - EUR, v ktorej bola vykonaná. V programovacom jazyku PHP to môžete spraviť nasledovne:
Rekapitulácia: prečo to má význam?
Ak budete merať konverzie, budete mať prehľad o ziskovosti vašich kampaní a ich návratnosti. Reklama sa oplatí, len ak je zisková. Nie každá reklama bude pre vás vhodná. Preto merajte a vyhodnocujte vaše kampane, aby ste vedeli, čo vám najlepšie zarába.