Osem spôsobov, ako môžete zvýšiť počet objednávok
Dosiahnuť čo najvyšší možný počet objednávok je cieľom každého predajcu. Preto sme pre vás pripravili zoznam účinných techník, ktoré pomáhajú zvyšovať počet objednávok. Tieto spôsoby patria medzi najúčinnejšie.
Zobraziť cenu s dopravou
Najčastejším dôvodom na opustenie košíka sú skryté poplatky. Ako bolo spomenuté v článku 6 dôvodov opustenia košíka, až 28 % užívateľov opustí nákupný košík po odhalení neočakávaných poplatkov za dopravu. Najlepším riešením je poskytnutie dopravy zadarmo. Doprava zadarmo nielen zníži riziko opustenia košíka, ale u 98% kupujúcich zvyšuje záujem kúpiť viac. Postup na zabezpečenie ziskovosti pri doprave zadarmo bol opísaný na kissmetrics blogu.
Umožnite nákup bez registrácie
Potreba registrácie odrádza až 23 % kupujúcich od ukončenia nákupu. Nútené registrácie sú iba ďalšou prekážkou od úspešného ukončenia nákupu. Ak sa aj tak nechcete vzdať prihlásenia užívateľov, zvážte aspoň prihlasovanie cez sociálne siete.
Zrýchlite váš web
Čím je stránka pomalšia, tým viac užívateľov stratíte. Iba dve sekundy majú značný vplyv na opustenie košíka. Väčšina mobilných užívateľov bude čakať 6 až 10 sekúnd pred tým, než opustia web.
Pridajte bezpečnostné prvky a symboly
Pri komunikácií s nákupným košíkom používajte SSL komunikáciu a pridajte niekoľko bezpečnostných symbolov. SSL komunikácia je nielenže nevyhnutná v dnešnej dobe, ale zvyšuje aj pocit bezpečia pri nákupe. Taktiež pridanie bezpečnostných prvkov zvyšuje ich dôveru a pocit bezpečného nákupu.
Použite remarketing
Remarketing predstavuje veľmi účinný nastroj na oslovenie užívateľov, ktorí navštívili váš web. Užívatelia, ktorí už navštívili internetový obchod, prejavili záujem o produkt alebo službu. Na základe ich správania viete určiť, o ktorý produkt mali záujem, a presne ten im zobrazovať v reklamách.
Majte ľahko editovateľný nákupný košík
Umožnite užívateľom jednoducho editovať počet položiek, odstrániť ich, alebo zmeniť akúkoľvek voľbu v nákupnom košíku. Dávajte si pozor, aby ovládacie prvky boli jasne pochopiteľné. Vyhnete sa tak neúmyselnému odstráneniu položiek z košíka.
Vyhnite sa nepríjemným prekvapeniam
Nepríjemné prekvapenia sú najvýznamnejším dôvodom opustenia nákupného košíka. Vyhnite sa akýmkoľvek situáciám, ktoré môžu negatívne pôsobiť na zákazníka. Majte na pamäti, že nakupujúci užívateľ prejavuje vašim službám či produktom dôveru.
Umožnite jednoduchú a rýchlu objednávku
Uľahčujte a urýchľujte nákupný proces na čo najkratšiu možnú mieru. Čím rýchlejšie a jednoduchšie je možné objednať, tým viac užívateľov úspešne ukončí nákup. Toto je možné dosiahnuť aj s objednávkou na jednej strane. Takýto jednoduchý objednávkový proces umožňuje ukončiť objednávku v priebehu niekoľkých sekúnd a nepridáva ďalšie bariéry do objednávkového procesu.