Súťaž na facebooku, ktorá vďaka dvojsekundovému pravidlu oslovila až 24 628 klientov. A všetko iba za 9 eur
Skúšali ste vytvoriť súťaž na Facebooku, dali ste tam dobré ceny, no aj tak ste nemali výsledky? Vďaka tomuto jednoduchému 2s pravidlu rozpoznáte súťaže, ktoré nemajú šancu uspieť.
Na Facebooku často vidieť súťaže, v ktorých vyhráte GoPro kameru, vstupenky alebo čokoľvek iné. Aby súťaže uspeli, musia splniť 2s pravidlo, ktoré znamená: "Do dvoch sekúnd musíte vedieť, o čo sa jedná!". Ak je o súťaži napísane iba v texte príspevku, takmer nikto si ju nevšimne. Keď sa niekto na vašu súťaž pozrie, musí mu byť hneď jasné, že je to súťaž. Toto pravidlo používajte všade na stránkach, propagáciach, ... .
Aby to nebolo také jednoduché
Na Facebooku sa zobrazuje veľké množstvo príspevkov. Aby vaše mali úspech, musia "biť do očí". To znamená, že ak si niekto prezerá množstvo príspevkov, ten váš musí byť iný, musí medzi nimi vynikať. Musíte byť čierna ovca v bielom stáde. Ak by ste pridali jednu bielu, tak si to nikto nevšimne, no ak zmizne jediná čierna, všimnú si to všetci.
zdroj: flickr.com - Leon Riskin
Jedna výnimka z pravidla
2s pravidlo nepoužívajte pri pridávaní postov alebo v mailoch, kde je zámer pritiahnuť na stránku. Ak je všetko jasné hneď z popisu, už nie je dôvod článok čítať! Preto pri postoch na FB v prvom kroku zaujmite a v druhom vytvorte zvedavosť.
Neporušujte pravidlá inzercie
Porušovanie pravidiel inzercie môže mať za následok až zrušenie vašej stránky. Preto ich neporušujte, aby ste neprišli o vašu stránku a výsledky, ktoré ste si tvrdo vydobili. V príspevkoch preto nežiadajte pre vstup do súťaže:
- zdieľanie príspevku
- označovanie svojich priateľov
- like stránky
Povolené je likovanie príspevku alebo jeho komentovanie. Kompletné pravidlá Facebook stránok môžete nájsť v tomto odkaze.
Ako to vypadá, keď sa súťaž vydarí
Súťaž s dobrým ohlasom môže priniesť aj nasledovné výsledky, ako to bolo napríklad v obchode svetpredeti.sk, ktorý cez súťaž oslovil až 24 628 potencionálnych zákazníkov a to iba za cenu osušky, ktorá bola v obchode na predaj za 9,20 €.
Záver
Keď vytvárate súťaže, dodržujte nasledujúce:
- musí byť hneď jasné, že sa jedná o súťaž
- vyzvite k akcii, ak nie je jasná z obrázku
- dajte ohraničenie - časove, počtom, ...
- nežiadajte, aby súťažiaci označovali známych v príspevkoch
- použite obrázok, ktorý zaujme
- ako cenu použite váš výrobok alebo službu
- nejasné podmienky neublížia
Veľa zdaru pri tvorbe súťaží. Ak chcete pomôcť svojím kamarátom a kolegom pri tvorbe súťaží, zdieľajte tento článok.