Vyhľadávanie kľúčových slov
Hovoriť jazykom, ktorému rozumejú zákazníci, je jedným z kľúčov k úspechu. Po rokoch strávených vo svojom obore ľudia často používajú výrazy, ktoré sú pre nich samozrejmosťou, ale klienti ich nepoznajú. Nezabúdajte pri tom, že pri hľadaní informácií na internete trávime na stránke iba niekoľko sekúnd, a ak nenájdeme to, čo chceme, ideme ďalej. Preto sa neoberajte o klientov, ktorí chcú vaše služby a používajte výrazy, ktoré používajú klienti. Pri tomto sa vám môže stať to, čo sa často stáva našim klientom. S prekvapením po rokoch zisťujú, že ich zákazníci vyhľadávajú úplne niečo iné alebo to inak volajú. :)
Kde hľadať kľúčové slová?
Zdrojov, z ktorých môžete zistiť, ako ľudia hľadajú vaše produkty alebo služby, je viacero. V tomto článku spomeniem iba základných 5, a to:
- Search console
- Plánovač kľúčových slov
- Google našeptávač
- Konkurencia
- Fóra
Search console
Možno to poznáte pod starým názvom - web master tools - vám zobrazí, pre ktoré výrazy sa vo vyhľadávaní zobrazujete. Tieto výrazy google považuje za relevantné k vášmu obsahu. Nájdete ich na adrese https://www.google.com/webmasters/tools/, kde si v zozname kliknete na váš web, a následne cez "Návštevnosť z vyhľadávania" "Analýza vyhľadávania" sa vám zobrazí celý zoznam vyhľadávacích výrazov pre váš web. Prepnite si na rozsah 90 dní a stiahnite.
Konkurencia
Pozrite si názvy produktov, služieb, články na ich blogu, hlavne tie, ktoré mali najviac zdieľaní a likov na sociálnych sieťach. Zamerajte sa hlavne na konkurenciu, ktorá je na popredných miestach vo vyhľadávaní.
Fóra
Pozrite si, ako sa ľudia pýtajú na vaše produkty a služby. Fórum býva väčšinou najlepšia inšpirácia na články, ktoré vedia zaujať.
Plánovač kľúčových slov
Je súčasťou google adwords účtu, ktorý si môžete vytvoriť zdarma. Po prihlásení cez menu "Nástroje" "Plánovač kľúčových slov" môžete vyhľadávať podobné frázy pre kategóriu, stránku alebo službu, ktorú zadáte. Výhoda je, že vám zobrazí i približnú vyhľadávanosť daného výrazu v priebehu celého roka.
Google našeptávač
Poskytuje pri písaní vyhľadávaného výrazu doplnenie, ktoré sa "zvykne" vyhľadávať. Toto je možné využiť na vyhľadanie ďalších výrazov. Ručné skúšanie by bolo veľmi náročné a vďaka nástrojom ako https://ubersuggest.io/ alebo http://keywordtool.io/, to môžete urobiť veľmi rýchlo.
Nájdenie top slov
Pre všetky nájdené kľúčové slová je potrebné zistiť ich vyhľadávanosť. Na to nám poslúži plánovač kľúčových slov. V rámci ponuky vyhľadávania si zvolíte "Získanie údajov o objeme vyhľadávania a trendoch" a nahráte súbor s max. 800 kľúčovými slovami, čo je limit pre nahrávanie. Keď slová nahráte, uvidíte ich vyhľadávanosť, podľa ktorej si môžete vybrať tie najvyhľadávanejšie výrazy pre názov produktov a služieb. Tiež je možnosť si tento zoznam stiahnuť a následne spracovať. Na spracovanie môžete použiť Excel alebo Open Refine, ktorého použitie nájdete opísané v článku Optimalizácia AdWords kampaní: Negatívne kľúčové slová.